با اعلام گوگل، قابلیت جدیدی به‌نام نمایشگر دوگانه به اندروید ۱۴ اضافه شده که امکان استفاده هم‌زمان از ۲ نمایشگر را برای گوشی‌های تاشو فراهم می‌کند.

پس از عرضه اندروید ۱۴، بسیاری از کاربران نسبت به تغییرات کم این سیستم‌عامل نسبت به نسل قبلی ناامید شدند. اکنون شرکت گوگل اعلام کرده قابلیت جدیدی را به‌عنوان حالت Dual-Display یا نمایشگر دوگانه به اندروید ۱۴ اضافه کرده و در اختیار کاربران گوشی‌های تاشو قرار داده است. با استفاده از این قابلیت، کاربران می‌توانند به‌صورت هم‌زمان از یک برنامه در نمایشگر داخلی و خارجی استفاده کنند که می‌تواند برخی مواقع بسیار کاربردی باشد. مثلا هنگام عکاسی، فردی که در تصویر قرار دارد می‌تواند نتیجه عکس را در نمایشگر خارجی مشاهده کرده و کاربر با نمایشگر داخلی عکس را تنظیم کند.

اندروید ۱۴

اگرچه شاید قابلیت Dual-Display کاربردهای فراوانی نداشته باشد زیرا ۲ نمایشگر داخلی و خارجی در سمت مخالف یکدیگر قرار می‌گیرند و امکان مشاهده هم‌زمان آنها وجود ندارد، اما می‌تواند استفاده از دستگاه را آسان‌تر کند و با خلاقیت توسعه‌دهندگان کاربردهای بیشتری پیدا کند. همچنین می‌تواند باعث تولید قابلیت‌های جدید و خاص برای دستگاه‌های تاشو شود. یکی دیگر از مهم‌ترین کاربردهای این قابلیت، راحت‌تر کردن مولتی-تسک یا استفاده هم‌زمان از چند برنامه است. مثلا هنگام مشاهده ویدیو در نمایشگر داخلی، برنامه نوت در نمایشگر خارجی باز است و کاربر می‌تواند به‌سرعت یادداشت‌های خود را هنگام مشاهده ویدیو ثبت کند. همچنین در برنامه‌هایی که نیاز به نمایشگر بزرگی دارد، مانند ویرایش ویدیو می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

در انتها یادآوری می‌شود اگرچه قابلیت نمایشگر دوگانه کاربردهای فراوانی ندارد، اما اضافه شدن آن به گوشی‌های تاشو مسئله‌ای ضروری بوده که اهمیت بالایی برای کاربران این دستگاه‌ها دارد. بااین حال نظر شما چیست؟ آیا درصورت استفاده از گوشی‌های تاشو از اضافه شدن این قابلیت استقبال می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: