گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی اپل قصد دارد نسل جدید ایرپاد را با قیمت اقتصادی در تعداد بسیار بالا تولید کند تا بتواند به‌واسطه‌آن بازار جهانی را تسخیر کرده با کمپانی‌های چینی به‌رقابت بپردازند.

براساس آخرین اخبار و افشاگری‌ها، به‌نظر می‌رسد اپل روی توسعه نسل بعدی ایرپاد کار می‌کند، اما اولویت‌های این کمپانی بزرگ آمریکایی برای معرفی این گجت پوشیدنی تغییر کرده و قصد دارد 25 میلیون دستگاه را با قیمت کاملا اقتصادی برای رویارویی و رقابت‌با کمپانی‌های چینی مانند شیائومی وارد بازار جهانی کند. البته برای تحقق این رویا، اپل باید برنامه‌ریزی‌های دقیق به‌همراه زنجیره‌تامین داشته باشد تا بتواند چینی‌ها و حتی کمپانی کره‌ای سامسونگ را شکست دهد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری ازاین خبر می‌پردازیم.

هما‌ن‌طورکه می‌دانید، ایرپاد نسل سوم و ایرپاد پرو نسل دو به‌دلیل قیمت بالا مورد توجه کاربران قرار نگرفتند و حتی کاربرانی که گوشی‌های هوشمند آیفون را به‌دست می‌گیرند از خرید این گجت‌های گران‌قیمت و غیرضروری خودداری کردند. اکنون تحلیلگر معروف حوزه محصولات اپل و خبرنگار نشریه بلومبرگ، مارک گورمن، با انتشار مقاله‌ای در خبرنامه هفتگی Power On اظهار کرد اپل قصد دارد جانشین ایرپاد 3 را با قیمت اقتصادی با تعداد بسیار بالا که درحدود 25 میلیون محاسبه می‌شود را به‌کمک زنجیره‌های تامین مانند Luxshare و GoerTek تولید و روانه بازار جهانی کند.

مشخصات Airpods با قیمت اقتصادی

علاوه‌براین، گورمن می‌گوید یک نسخه دیگر وجود خواهد داشت که مانند نسل‌های پیشین گران‌قیمت و پریمیوم به‌شمار می‌رود؛ گورمن در هفته‌نامه Power On می‌گوید طراحی هردو دستگاه درمقایسه‌با نسل‌های پیشین تفاوت دارد و به‌جای پورت لایتنینگ از پورت استاندارد USB-C استفاده شده‌است. اواسط سال‌گذشته، با تلاش‌های اتحادیه اروپا و جریمه‌های احتمالی، غول فناوری ساکن کوپرتینو مجبور به تغییر پورت اختصاصی به USB-C شد تا کاربران بتوانند راحت‌تر گوشی‌هایشان را به‌سایر دستگاه‌های هوشمند همگام‌سازی کنند.

قیمت ایرپاد‌های نسل جدید هنوز اعلام نشده و هیچ‌یک از افشاگران به‌آن اشاره‌ای نکردند! اما مارک گورمن می‌گوید احتمالا قیمت 99.99 دلاری شاهد حضور آن‌ها در بازار جهانی خواهیم بود تا کاربران گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد بتوانند با قیمت اقتصادی از ایرپاد به‌عنوان گجت پوشیدنی بهره‌مند شوند. اگر قیمت یادشده درست باشد، به‌نظر می‌رسد در بازار ایران حدود 5 تا 5.5 میلیون تومان به‌فروش خواهد رسید که درمقایسه‌با ایرپادهای فعلی خوش‌قیمت‌تر و بهینه‌تر است.

اخبار مرتبط: