سری ردمی نوت ۱۳ 4G با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی معرفی شد، اما خبری از سیستم‌عامل HyperOS نیست و این گوشی اقتصادی به رابط کاربری MIUI14 مجهز شده است.

شیائومی اخیرا سری ردمی نوت ۱۳ را در بازار جهانی عرضه کرد. سری نوت ۱۳ شامل سه نسخه پایه، پرو و پرو پلاس است اما این‌بار دو نسخه دیگر به این مجموعه افزوده شده است. براساس اطلاعات منتشر شده، نسخه ۴G ردمی نوت ۱۳ در دو مدل پایه و پرو عرضه می‌شود که تقریباً مشابه همتای ۵G خود است. در ادامه به جزئیات بیشتری از سری ردمی نوت ۱۳ ۴G می‌پردازیم.

نسخه پایه این دستگاه دارای صفحه نمایش امولد ۶.۶۷ اینچی، رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، سطح روشنایی خودکار ۱۸۰۰ نیتی و نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی است. نکته جالب اینجاست که نسخه پرو از سطح روشنایی ۱۳۰۰ نیتی و پایین‌تری برخوردار است. بالای نمایشگر پانچ هول مرکزی قرار دارد که برای سنسور سلفی تعبیه شده است. برای محافظت نمایشگر ردمی نوت ۱۳ ۴G از محافظ شیشه‌ای گوریلا گلس۳ Corning استفاده شده که استحکام بالایی در برابر خط و خش و ضربه‌های ناگهانی دارد. نمایشگر نسخه پرو هم به‌جز سطح روشنایی پایین‌تر، از محافظ شیشه‌ای گوریلا گلس ۵ Corning بهره برده و به‌جز آن تفاوت دیگری وجود ندارد.

Redmi Note 13 camera

مدل پایه مجهز به تراشه کوالکام اسنپدراگون ۶۸۵ است در حالی که نسخه پرو از تراشه مدیاتک هلیو G99 اولترا بهره برده است. به هر حال، هر دو نسخه با رم LPDDR4x ، فضای ذخیره سازی UFS 2.2، اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 وارد بازار می‌شود. در بخش سیستم دوربین، هر دو نسخه از سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. برای دوربین سلفی نیز یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی تعبیه شده است.‌ قابل ذکر است که نسخه پایه و پرو به ترتیب با سنسور اصلی ۱۰۸ و ۲۰۰ مگاپیکسلی عرضه می‌شود. هر دو نسخه از جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، بلندگوهای استریو دوگانه با پشتیبانی از فناوری Dolby Atmos، کارت حافظه MicroSD، سنسور اثر انگشت و گواهی استاندارد IP54 برخوردار است.

مدل پایه و پرو ردمی نوت ۱۳ ۴G از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تغذیه می‌کند و به ترتیب از شارژ سریع ۳۳ و ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند. قیمت ردمی نوت ۱۳ ۴G برای حافظه رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی از ۱۷۹ دلار شروع می‌شود. همچنین این نسخه در دو پیکربندی ۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸ گیگابایتی و با سه رنگ مشکی، سبز و آبی روشن به بازار عرضه می‌شود. بر اساس اطلاعات منتشر شده، نسخه پرو در دو پیکربندی ۸/۲۵۶ و ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی با قیمت ۲۵۰ دلار در سه رنگ مشکی، بنفش و سبز راهی بازار خواهد شد. باید دید این گوشی میان‌رده با قابلیت‌های ویژه، به بازار جهانی راه خواهد یافت یا خیر؟

خبر مرتبط: مشخصات فنی شیائومی سری ردمی نوت ۱۳ فاش شد