براساس اعلام رسمی، پوکو برای بهبود عملکرد دوربین محصول جدید خود از هوش مصنوعی بهره برده و این‌بار گوشی اقتصادی پوکو M6 5G را با تراشه دایمنسیتی +۶۱۰۰، صفحه نمایش ۶.۷۴ اینچی و نرخ تازه سازی ۹۰ هرتزی معرفی کرد.

با توجه به این‌که گوشی‌های سری M در رده اقتصادی قرار می‌گیرند، کمپانی پوکو بعد از عرضه موفق M6 Pro 5G، قصد دارد محصول جدید خود M6 5G را با قابلیت‎‌های ویژه و قیمتی مقرون به‌صرفه راهی بازار کند. در ادامه به بررسی مشخصات کامل این دستگاه می‌پردازیم.

پوکو M6 5G مجهز به تراشه مدیاتک دایمنسیتی +۶۱۰۰ است که عملکرد پردازشی و گرافیکی دستگاه را بهبود می‌بخشد و با ابعاد ۸.۱۹× ۷۷.۹۱× ۱۶۸ میلی‌متری در دو رنگ آبی و مشکی عرضه خواهد شد. این گوشی از صفحه نمایش ۶.۷۴ اینچی HD+، نرخ تازه سازی ۹۰ هرتزی و روشنایی ۶۰۰ نیتی بهره می‌برد که توسط صفحه گوریلا گلس ۳ محافظت می‌‍شود.

Poco-M6-5G-specifications

گوشی اقتصادی پوکو M6 5G با حافظه رم ۴، ۶ یا ۸ گیگابایتی LPDDR4X و حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی UFS 2.2 عرضه می‌شود که فضای ذخیره سازی داخلی آن از طریق کارت حافظه micro-SD تا یک ترابایت قابل افزایش است. این دستگاه با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی کرده و از رابط کاربری MIUI 14 مبتنی بر اندروید ۱۳ استفاده می‌کند.

این دستگاه به دوربین دوگانه شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فناوری هوش مصنوعی، لنز واید با دیافراگم f/1.8، سیستم فوکوس خودکار و فلاش LED است. گوشی مذکور دارای یک دوبین سلفی ۵ مگاپیکسلی است که داخل یک ناچ قطره‌ای قرار گرفته است. این دستگاه دو سیم‌کارته از سنسور‌های شتاب سنج و قطب نمای الکتریکی، Wi-Fi 5، بلوتوث ۵.۳ و GPS نیز پشتیبانی می‌کند. گوشی پوکو M6 5G در برابر قطرات آب و گرد و غبار مقاوم است و ۵ دی ماه با قیمت اولیه ۱۱۴ دلار عرضه می‌شود.

باید دید این گوشی ۱۱۴ دلاری با قابلیت‌های ویژه، در بازار جهانی نیز عرضه خواهد شد یا خیر؟

خبر مرتبط: پوکو C۶۵ با تراشه هلیو جی ۸۵ و صفحه نمایش ۹۰ هرتزی معرفی شد