سونی اکسپریا 1 IV پرچمدار بعدی این شرکت به حساب می‌آید که به‌زودی وارد بازار خواهد شد. اما در حال حاضر جزئیاتی از آن منتشر شده که نشان می‌دهد این دستگاه ارتقا خاصی نسبت به نسل قبلی نخواهد داشت.

البته این به‌معنای آن نیست که دستگاه جدید کاملا بدون تغییر باقی مانده است. باید در نظر داشت که بودجه سونی برای ساخت تلفن‌های همراه بسیار محدود و در حقیقت، ادامه ساخت این دستگاه‌ها امری بسیار سخت است. اما در هر صورت، حالا به لطف افشاگری‌ها، می‌توانیم نگاهی به نسل جدید این دستگاه‌ها داشته باشیم.

در مورد طراحی گفته شده که این دستگاه تفاوت خاصی با نسل‌های پیشین نخواهد داشت و همچنان از بدنه‌ای باریک و کشیده برخوردار است. در بخش جلوی دستگاه از یک صفحه نمایش اولد استفاده خواهد شد که در مقایسه با اکسپریا 1 V از 1.5 برابر روشنایی بیشتری برخوردار است.

حالا ظاهرا نسبت صفحه نمایش به 19.5:9 تغییر کرده ولی نرخ به‌روزرسانی آن همچنان تا ۱۲۰ هرتز بالا می‌رود. این مشخصات به سونی اجازه می‌دهد تا گواهی‌های خاص HDR خود را نیز روی این مدل اعمال کرده و استفاده از دستگاه را در نور مستقیم خورشید آسان‌تر کند.

طراحی سونی اکسپریا 1 V

سونی ممکن است در سونی اکسپریا 1 IV تمرکز بیشتری را روی بخش گیمینگ بگذارد. پردازش‌های این دستگاه به‌وسیله تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ انجام می‌شود که طبق شایعات، از یک سیستم خنک کننده مجزا برخوردار خواهد بود. همچنین در این نسخه قرار است از سیستم‌های تنظیم‌کننده نرخ فریم و نرخ نمونه‌برداری لمس 240 هرتزی استفاده شود که می‌توانند تاثیر زیادی در این بخش داشته باشند.

در مورد دوربین‌های سونی اکسپریا 1 IV هنوز اطلاعات چندانی منتشر نشده اما حدس‌هایی درباره آن زده می‌شود. احتمالا در این بخش از یک سیستم دوربین سه‌گانه استفاده خواهد شد که شامل یک دوربین اصلی با لنز 24 تا 48 میلی‌متری (زوم دو برابری اپتیکال)، یک لنز اولترا‌واید و یک لنز تله فوتو (تا ۷ برابر زوم اپتیکال) می‌شود.

سنسور اصلی از نوع Exmor T for mobile Stacked CMOS خواهد بود اما رزولوشن انتخاب شده برای آن هنوز مشخص نیست. برای انتشار اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه باید کمی بیشتر صبر کنید اما در حال حاضر، بخش عمده‌ای از مشخصات آن معلوم شده است.

نظر شما در مورد سونی اکسپریا 1 IV چیست؟ آیا این دستگاه می‌تواند با سایر پرچمداران بازار رقابت کند؟ نظرتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط: سونی با خرید iSIZE سرویس استریم ویدیو را ارتقا می‌دهد