قاب چرخشی یا حاشیه چرخان پیش از این بزرگ ترین مزیت رقابتی ساعت‌های هوشمند سامسونگ نسبت به ساعت‌های دیگر برندها بود. اما این شرکت تصمیم گرفت با عرضه ساعت‌های سری گلکسی واچ 5، قاب چرخشی را کنار بگذارد. حذف قاب فیزیکی گردان کاربران را ناامید کرد، چراکه جذابیت اصلی ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ همین قابلیت آنها بود. به نقل از یک منبع خبری کره‌ای به نام Super Roader، سامسونگ به اهمیت و میزان محبوبیت قاب‌ چرخشی پی برده و تصمیم گرفته تا آن را دوباره با عرضه ساعت‌های گلکسی واچ 6 بازگرداند. پس باید توقع این را داشته باشیم گلکسی واچ 6 پرو با قاب چرخشی عرضه شود.

البته فقط مدل پرو گلکسی واچ 6 از قاب چرخشی برخوردار خواهد بود. مدل‌های معمولی به همان حاشیه‌های دیجیتالی بسنده خواهند کرد. اگر شما هم اعتقاد دارید که گلکسی واچ 5 پرو بیش از حد بزرگ بود، بهتر است بدانید بدانید که واچ 6 پرو در دو اندازه عرضه خواهد شد.

اندازه‌های‌ دقیق این مدل‌ها هنوز مشخص نیست. هرچند گلکسی واچ 4 کلاسیک هم پیش از این در دو اندازه‌ 46 و 42 میلی‌متری عرضه شده بود. نسخه 46 میلی‌متری این ساعت از یک نمایشگر 1.4 اینچی بهره می‌برد، در حالی که نسخه 42 میلی‌متری آن دارای یک صفحه‌نمایش 1.2 اینچی بود. با این اوصاف می‌توانیم انتظار داشته باشیم که گلکسی واچ 6 پرو هم در همین ابعاد و اندازه‌ها روانه بازار شود.

البته پیشرفت‌ها و ارتقاهای دیگری هم در راه‌اند. به عنوان مثال خبرگزاری Safety Korea به تازگی عکسی از باتری 300 میلی آمپرساعتی گلکسی واچ 6 منتشر کرده است. ظرفیت باتری این ساعت هوشمند 40 میلی‌متری نسبت به باتری 284 میلی آمپرساعتی گلکسی واچ 5 اندکی ارتقا پیدا کرده است.

در حال حاضر گلکسی واچ 5 پرو در بین سایر هم قطارانش از بزرگ‌ترین باتری برخوردار است اما گلکسی واچ 6 پرو احتمالا رکورد ظرفیت 590 میلی آمپر ساعتی آن را خواهد شکست. نسل جدید ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ سامسونگ احتمالا در مرداد ماه، در کنار گوشی‌های تاشو این شرکت معرفی و عرضه می‌شوند.

خبر مرتبط: تصمیم بایدن درباره ممنوعیت واردات اپل واچ به آمریکا!