Mi Band 6 به شیائومی کمک می‌کند تا اپل را در پیشبرد جهانی در دستگاه‌های نوار پوشیدنی پیش ببرد. در ماه ژوئن، برترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان SamsungT ، Apple و  Xiaomi بودند. دومی ۱۷٫۱ درصد از بازار جهانی را در طول  این ماه به دست آورد و پس از آن سامسونگ با ۱۵٫۷ درصد از قطعه پای تلفن‌های هوشمند جهان. اپل در این ماه،  با ۱۴٫۳ درصد بازار سوم بود.

Mi Band 6 شیائومی را در صدر بازار نوارهای پوشیدنی قرار می‌دهد

چگونه شیائومی به بالاترین نقطه جهان گوشی‌ها رسید؟ جنگ ایالات متحده علیه هواوی یکی از عوامل مهم این پیروزی برای شیائومی  است. اگر تولیدکننده چینی به‌عنوان تهدید امنیت ملی در ایالات متحده شناخته نمی‌شد، هواوی می‌توانست در حال حاضر فروشنده شماره یک تلفن‌های هوشمند در جهان باشد. شیائومی در اروپا نیز اعتراض کرد و از رویکرد پول به ارزش خود برای تصاحب هند استفاده می‌کند.

به لطف راه‌اندازی Mi Band 6 ، شیائومی نه‌تنها در صدر بازار گوشی‌های هوشمند قرار دارد، بلکه در حال حاضر نیز در صدر بازار پوشیدنی‌ها نیز قرار دارد. طبق گفته Canalys ، در سه‌ماهه دوم سال جاری، شیائومی هشت ملیون  دستگاه را تحویل داده  که این تعداد از سال گذشته بالاتر است. دستگاه باند پوشیدنی (۲٫۶ درصد نسبت به سال گذشته) که ۷٫۹ میلیون دستگاه ارسال شده توسط اپل (۲۹٫۴ درصد در سال) افزایش‌یافته است. نبرد سهم بازار نیز نزدیک بود زیرا شیائومی ۱۹٫۶ درصد از سهم را به خود اختصاص داده بود و  اپل ۱۹٫۳ درصد  را. لذا، اختلاف بین شیائومی و اپل بسیار اندک و رقابت آنها بسیار تنگاتنگ بود.

رتبه بندی جهانی

مقام سوم متعلق به هواوی بود. این شرکت در دوره آوریل – ژوئن ۳٫۷ میلیون واحد بند پوشیدنی ارسال کرد که نسبت به سه‌ماهه دوم سال قبل ۵۳٫۹ درصد کاهش داشت و ۹٫۲ درصد سهم بازار را از ۲۱ درصد در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به دست آورد. Fitbit  که اکنون متعلق به Google Alphabet است، پس از ارسال ۳ میلیون باند پوشیدنی در سه‌ماهه دوم برای ۷٫۳٪ سهم بازار، در رده چهارم قرار گرفت که ۲۰٫۶٪ نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته است.

 

Mi Band 6
Mi Band 6

با وجود افزایش ۱۱۴٫۱ درصدی سالانه، ۲٫۵ میلیون محموله سامسونگ و ۶٫۱ درصد سهم بازار آن را در رده پنجم قرارداد. به‌طورکلی، ۴۰٫۹ میلیون واحد گروه پوشیدنی در سه‌ماهه منتقل شده است. این میزان در مقایسه با تعداد ارائه شده در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰، ۵٫۶ درصد افزایش‌یافته است. سینتیا چن، تحلیلگر تحقیقات Canalys ، می‌گوید: “شیائومی برای تعجیل در انتشار Mi Band 6  که یک دستگاه قانع‌کننده‌تر از آن است، حرکت عاقلانه‌ای انجام داد. چرخش سریع شیائومی به ساعت‌های اصلی نیز به شرکت کمک کرد تا فروش ساعت مچی خود را تا ۱٫۳ میلیون واحد در این سه ماه افزایش دهد.

اپل واچ در صدر جدول

با نگاه ویژه به محموله‌های ساعت‌های هوشمند، اپل به لطف محبوب‌ترین ساعت در جهان، Apple Watch ، در صدر جدول باقی ماند. ۷٫۹ میلیون دستگاه فوق‌الذکر که توسط اپل در سه‌ماهه گذشته ارسال شده بود، سهم ۳۱٫۱ درصدی از بازار ساعت‌های هوشمند را در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به این غول فناوری بخشید. درحالی‌که میزان فروش اپل‌واچ ۲۹٫۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته است، سهم بازار این شرکت از ۳۳٫۱ درصد جمع‌آوری‌شده در سه‌ماهه مشابه سال گذشته کاهش‌یافته است.

 

هواوی پس از فروش ۲٫۳ میلیون ساعت در سه‌ماهه دوم در رده دوم قرار گرفت که برای ۹ درصد بازار به‌اندازه کافی خوب بود. هوآوی بیش از نیمی از سهم بازار خود در فصل دوم ۲۰۲۰ یعنی ۱۸٫۹ درصد را از دست داد درحالی‌که محموله‌ها ۳۳٫۹ درصد کاهش یافت. از طرف Garmin   ۱٫۹ میلیون ساعت از آوریل تا ژوئن تحویل داده شد، با ۷٫۶ درصد  فروش، در رتبه سوم قرار گرفت. سامسونگ پس از فروش ۱٫۸ میلیون ساعت در رتبه بعدی قرار داشت که نسبت به سال قبل ۸۴٫۷ درصد افزایش داشت و ۷ درصد از بازار جهانی ساعت‌های هوشمند را به سامسونگ می‌داد.

اپل‌واچ همچنان برترین ساعت هوشمند جهان است

شیائومی میزان فروش ساعت‌های هوشمند خود را ۲۷۲٫۶ درصد افزایش داد و با ۵/۱ میلیون دستگاه تحویل د اده شده (در مقایسه با تنها ۴۰۰،۰۰۰ در سه‌ماهه مشابه سال گذشته) در جایگاه پنجم در جدول حمل‌ونقل جهانی ساعت‌های هوشمند قرار گرفت. این به آن  معنا است که شیائومی ۵٫۷ درصد از بازار ساعت‌های هوشمند جهانی را می‌دهد.

به‌طورکلی، ۲۵٫۴ میلیون تلفن هوشمند در سه‌ماهه دوم امسال عرضه شده است که ۳۷٫۹ درصد بیشتر از ۱۸٫۴ میلیون دستگاهی است که در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ ارسال شده است. جیسون لو، مدیر تحقیقات Canalys ، گفت: “فروشندگان در حال تلاش برای جهش نسلی بزرگ در فناوری ساعت‌های هوشمند هستند. آنها اصول اساسی مانند تجربه کاربر و عمر باتری را بهبود می‌بخشند، رابط کاربری متمایز خود را ایجاد می‌کنند و از اکوسیستم‌های مربوطه خود استفاده می‌کنند تا موارد استفاده جدید و منحصربه‌فرد را ترسیم کنند.

 

اما Low خاطرنشان می‌کند که ردیابی سلامت همچنان ویژگی شماره یک کاربران ساعت‌های هوشمند است. او می‌گوید: “توانایی ارائه ویژگی‌های پیشرفته ردیابی سلامت و ارائه داده‌های مفید به کاربران و بینش‌های بهداشتی قابل‌اجرا، برندگان و بازندگان  بازار جهانی ساعت را از یکدیگر متمایز می‌کند.