Canalys: فروش جهانی تبلت در سه ماهه سوم نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته است

Canalys اعلام کرده است که فروش جهانی تبلت امسال، نسبت به سال گذشته افت شدیدی داشته است. همچنین Canalys یک لیست ازرتبه‌بندی فروش پنج کمپانی برتر تبلت در امسال را نیز ارائه داده است. بر اساس این رتبه‌بندی، اپب در جایگاه اول، سامسونگ در جایگاه دوم و لنوو در جایگاه سوم قرار دارد. به ترتیب پس از این کمپانی‌ها آمازون و هوآوی قرار دارند. همچنین این نکته قابل توجه است که فروش تبلت در قاره‌های آسیا و اقیانوسیه امسال کم‌تر با بحران روبه رو بوده تا نقاط دیگر جهان. در این مقاله ما به بیان اخبار مربوط به درصد‌های دقیق و آمار پنج کمپانی صدر لیست فروش تبلت خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

فروش تبلت پس از  دوران اوج ۲۰۲۰

پس از رشد قوی فروش جهانی تبلت در سال گذشته، محموله‌های تبلت در دوره ژوئیه – سپتامبر امسال کاهش‌یافته و ۱۵ درصد نسبت به سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ افت میزان داشته است. طبق آمار Canalys، در مجموع ۳۷٫۷ میلیون تبلت در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ ارسال شد درحالی‌که یک سال قبل این رقم در ۴۴٫۳ میلیون واحد ثابت بود.

رتبه اول

اپل همچنان با ۱۵٫۲ میلیون محموله در این دوره در صدر لیست فروش و عرضه تبلت قرار دارد. همچنین اپل  سهم بازار ۴۰٫۴ درصدی را در اختیار  خودش دارد.

اپلاسمال رشد چشمگیری در فروش گوشی‌های آیفون خود داشته است. به منظور مطالعه آمار و ارقام دقیق مربوط به فروش اپال در امسال، شما می‌توانید به مطالعه مطالب نوشته شده در این لینک مراجعه کنید.

رتبه دوم

سامسونگ با ۷٫۲ میلیون محموله تبلت و ۱۹٫۱ درصد سهم بازار در رتبه دوم این لیست قرار دارد.

رتبه سوم

این موارد در حالی است که لنوو با حدود ۴٫۳ میلیون محموله و ۱۱٫۳ درصد سهم بازار در رتبه سوم این لیست قرار گرفته است.

رتبه‌های چهارم و پنجم

آمازون (۲٫۸ میلیون) و هوآوی (۲٫۵ میلیون) پنج نمودار برتر را تکمیل می‌کنند، اگرچه هر دو شرکت کاهش قابل‌توجهی در سهم بازار را تجربه می‌کنند و آمازون ۴۴٫۵ درصد از بازار خود را از دست می‌دهد درحالی‌که هواوی ۵۰٫۹ درصد کاهش‌یافته است.

با نگاهی به هر منطقه، همه مناطق اصلی به‌غیراز آسیا و اقیانوسیه کاهش در محموله تبلت را تجربه کردند. APAC شاهد افزایش ۲۳ درصدی در محموله‌ها برای دوره سه‌ماهه سوم بود درحالی‌که اروپا با ۲۷ درصد کاهش نسبت به این زمان در سال گذشته در سمت دیگر این قضیه ایستاد. علیرغم عملکرد ضعیف Q3، Canalys انتظار دارد که تقاضای زیادی برای تبلت ها در بیشتر مناطق به غیر از APAC وجود داشته باشد.

منبع مطلب