تحریم بین المللی هوآوی به سود دیگر تولید کنندگان گوشی هوشمند چینی شد (البته بجز آنر) ؛ این تحریم همچنین به سود شیائومی تمام شد.

طبق گزارشات Canalys، در نیمه دوم سال ۲۰۲۱، شیائومی دومین برند پرفروش تلفن هوشمند در سطج جهان شد. البته همانطور که در گزارش قابل مشاهده است، رتبه اول فروش جهانی گوشی با ۱۹% متعلق به سامسونگ است و شیائومی با ۱۷% رتبه دوم جدول فروش را از آن خود کرده است؛فروش شیائومی در آمریکای لاتین بیش از ۳۰۰٪ ، در آفریقا ۱۵۰٪ و در اروپای غربی ۵۰٪ افزایش یافته است. میانگین ​​قیمت فروش آن در هر واحد هنوز ۴۰٪ کمتر از سامسونگ و ۷۵٪ کمتر از اپل می‌باشد، اگرچه این شرکت اخیرا دستگاه‌های گران‌تری را راهی بازار کرده و به وضوح امیدوار است که در آینده نیز فروش همین‌گونه پیش برود.

Canalys می‌گوید هدف شیائومی باید فروش پرچم‌دارانی مثل Mi 11 Ultra باشد؛ این موضوع چالش برانگیز است زیرا Oppo و vivo دقیقا همین هدف را دنبال می‌کنند و برخلاف شیائومی، به نظر می‌رسد آنها مایل به تبلیغ و بازاریابی چشمگیر و گسترده‌تری برای رسیدن به این هدف هستند؛ اگر رشد شیائومی با همین شتاب ادامه پیدا کند، ممکن است از سامسونگ هم سبقت بگیرد و به فروشنده شماره ۱ گوشی‌های هوشمند در سطح جهانی تبدیل شود.