داده های اولیه

براساس آخرین داده های اولیه از Canalys ، حمل تلفن های هوشمند در دوره جولای تا سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش یافته است. کمبود قطعات در میان کمبود مداوم چیپست جهانی عاملان اصلی در اینجا هستند و بر اساس برخی برآوردها ، حداقل یک سال دیگر طول می کشد تا تعادل عرضه و تقاضا از بین برود.

 

درصد فروش

سامسونگ بار دیگر با ۲۳ درصد از کل فروش در آن دوره در صدر نظرسنجی ها قرار دارد. اپل با ۱۵ of از بازار دوم است که ۳ درصد بهتر از سهم خود در سال گذشته است. شیائومی تنها ۱ درصد از Apple عقب ماند و vivo (10٪) و Oppo (10٪) پنج بازیکن برتر را از آن خود کردند.

محموله های شرکت Q3 2020

(share سهم) حمل و نقل Q3 2021

(درصد سهم) تغییر سالانه

سامسونگ ۲۳٪ ۲۳٪ ۰٪

اپل ۱۲٪ ۱۵٪ +۳٪

شیائومی ۱۴٪ ۱۴٪ ۰٪

vivo 9٪ ۱۰٪ +۱٪

Oppo 9٪ ۱۰٪ +۱٪

 

تحلیلگر اصلی Canalys

بن استانتون ، تحلیلگر اصلی Canalys ، می گوید: “قحطی چیپست ها واقعاً فرا رسیده است.” “صنعت تلفن های هوشمند در تلاش است تا تولید دستگاه ها را تا آنجا که می تواند به حداکثر برساند. در سمت عرضه ، تولیدکنندگان چیپست قیمت ها را افزایش می دهند تا سفارشات بیش از حد را از بین ببرند تا شکاف بین عرضه و تقاضا کاهش یابد. اما با وجود این ، کمبودها تا سال ۲۰۲۲ کاهش نمی یابد. در نتیجه این امر ، و همچنین هزینه های بالای حمل و نقل جهانی ، مارک های تلفن های هوشمند با اکراه قیمت خرده فروشی دستگاه را افزایش داده اند. ”

فروشندگان

“در سطح محلی ، فروشندگان تلفن های هوشمند نیز مجبورند تغییرات آخرین لحظه در مشخصات دستگاه و مقدار سفارش را اعمال کنند. برای آنها بسیار مهم است که این کار را انجام دهند و ظرفیت حجم را به حداکثر برسانند ، اما متأسفانه هنگام برقراری ارتباط با کانال های خرده فروشی و توزیع کنندگان باعث سردرگمی و ناکارآمدی می شود. “”بسیاری از کانال ها در حال تعطیلات مهم فروش هستند ، مانند روز مجردها در چین و جمعه سیاه در غرب.

مشتریان

موجودی کانال تلفن های هوشمند در حال حاضر رو به اتمام است و با پیش بینی مشتریان بیشتر این چرخه های فروش ، برآورده شدن موج قریب الوقوع محال خواهد بود. مشتریان باید انتظار داشته باشند که تخفیف گوشی های هوشمند امسال کمتر تهاجمی باشد. اما برای اجتناب از ناامیدی مشتریان ، مارک های تلفن های هوشمند که محدودیتی دارند ، باید دستگاه های دیگر مانند پوشیدنی ها و اینترنت اشیا را به منظور ایجاد انگیزه های خوب برای مشتریان در نظر بگیرند. “