کمپانی متا در حال ارایه به‌روزرسانی‌های جدید برای پیام‌رسان واتس‌اپ است؛ امروز قابلیت آسان انتقال چت به این برنامه اضافه شد.

واتس‌اپ به‌تازگی ویژگی جدیدی را معرفی کرده که با استفاده از آن کاربران می‌توانند تاریچه چت‌های خود را به دستگاه جدیدی بدون نیاز به بکاپ گرفتن انتقال دهند. در این ویژگی، شما تنها با استفاده از یک کد QR که از دستگاه قدیمی دریافت می‌کنید به‌راحتی تمامی اطلاعات را گوشی جدید منتقل می‌کنید.

در‌حال‌‌حاضر، قابلیت انتقال آسان چت به واتس‌اپ تنها در نسخه بتا در دسترس کاربران قرار گرفته و طبق برنامه‌های همیشگی این پیام‌رسان جامع و محبوب به‌زودی به نسخه پایدار و رسمی هم می‌رسد. اگر از نسخه بتا بهره می‌برید و قصد آزمایش این ویژگی را دارید؛ می‌توانید به قسمت WhatsApp <Chats < Chat Transfer بروید و از آن‌‌جا این ویژگی را مورد بررسی قرار دهید.

در آخر، متا عنوان کرد که فرآیند انتقال تنها بین دو دستگاه امکان‌پذیر می‌شود و در طول پروسه انتقال تمامی پیام‌ها و مکالمات رمزگذاری سراسری می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که هیچ‌گونه افشای اطلاعاتی رخ نمی‌دهد.

امکان ارسال عکس‌های HD

چندی پیش خبری مبنی‌بر اضافه شدن قابلیت ارسال عکس‌های باکیفیت HD منتشر شد که با واکنش‌های زیادی از سوی کاربران روبه‌رو شد. اما امروز این ویژگی به نسخه بتا راه یافته و کاربران با استفاده از نواری که به آن‌ها نشان داده می‌شود می‌توانند عکس‌ها را در دو کیفیت استاندارد یا اچ‌دی برای مخاطبان ارسال کنند. البته برخی کاربران بتا می‌گویند که این قابلیت برای ارسال فیلم‌ها نیز برایشان فعال شده است، اما هیچ‌گونه کنترلی روی آن نداشته و ویدئوها با کیفیت استاندارد گذشته ارسال می‌شد.

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این نوار دو گزینه را نشان می‌دهد که اجازه می‌دهد عکس‌ها و ویدئو‌ها را با کیفیت اچ‌دی ارسال کنید. اما فشرده‌سازی نوری همچنان روی عکس‌ها و ویدئو‌ها اعمال می‌شود؛ این موضوع بدان معناست که شما نمی‌توانید فایلی را با کیفیت اصلی اشتراک‌گذاری کنید.

امکان ارسال عکس‌های HD در واتساپ

زمانی‌که کاربران ویدئویی را با استفاده از نوار بالا به‌اشتراک می‌گذارند؛ در صفحه چت با برچسب «High-quality» نشان داده می‌شود که به مخاطب این پیام را می‌رساند این فایل از کیفیت بالایی برخوردار است. همچنین به یاد داشته باشید که این قابلیت برای استاتوس‌ها فعال نخواهد شد.

در انتها، ویژگی ارسال فایل‌های HD در دو سیستم‌عامل اندروید و آی او اس به‌صورت همزمان منتشر می‌شود تا همه کاربران از آن بهره‌مند شوند. همچنین، قابلیت مورد بحث اکنون در نسخه بتا برای برخی کاربران فعال است و در آینده‌ای نزدیک به نسخه پایدار می‌رسد.

اخبار مرتبط: واتساپ بتا از نسخه VR رونمایی کرد