یک منبع خبری نوشت صفحه مشخصات فنی مک‌بوک پرو M4 نشان می‌دهد که این لپ‌تاپ پرچم‌دار با 28 گیگابایت حافظه رم معرفی خواهد شد.

هفته‌های اخیر برای اپل چندان خوشایند نبوده است، چراکه در میانه تدارکات این کمپانی برای رونمایی از سری جدید مک‌بوک پرو با تراشه‌ M4، سیل افشاگری‌های گسترده، پرده از مشخصات فنی آن برداشته است. هرچند، اطلاعات فعلی تنها به‌مدل پایه محدود می‌شود و مشخصات نسخه‌های دیگر همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. ظاهرا اپل به‌صورت ناخواسته مشخصات مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی M4 را فاش کرده و نشان داده که مدل پایه با حافظه‌ی رم بیشتری معرفی می‌شود.

ماجرا ازاین قرار است که یکی از کاربران Reddit با نام مستعار Yunseok-12 هنگام جست‌وجوی اطلاعات مربوط به مک‌بوک پرو M4 در گوگل، به تصویری از کانفیگ‌های احتمالی مدل ۱۴ اینچی برخورده است. لینک وب‌سایت معتبر به‌نظر می‌رسد، اما محتوای آن ناقص بوده و تصاویر مک‌بوک به‌همراه برخی از کدهای وب که پس از عبارت «Built for Apple Intelligence» نمایش داده نمی‌شود. هنگامی که URL را کپی کرده و در مرورگر قرار دادیم، به‌صفحات مربوط به مدل‌های M3 هدایت می‌شویم که نشان می‌دهد اپل اطلاعات را حذف کرده‌است.

مک‌بوک پرو M4 با 28 گیگابایت رم

البته ساخت چنین ماکتی و انتشار آن در فضای مجازی با هدف فریب مخاطبان و رسانه‌ها کار چندان دشواری نیست، اما نظر غالب در Reddit آن‌است‌که اطلاعات فاش‌شده می‌تواند حقیقت داشته باشد. با این فرض، مدل پایه مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی M4 با تراشه‌ ۱۰ هسته‌ای به ۱۶ گیگابایت حافظه رم یک‌پارچه و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ داخلی مجهز خواهد بود. دقیقا همان کانفیگی که چندی پیش در اختیار یکی از یوتیوبرهای روسی قرار گرفت و او امتیازات تک هسته‌ای و چند هسته‌ای Geekbench 6 این دستگاه را منتشر کرد؛ امتیازها اندکی بالاتر از امتیازات آی‌پد پرو M4 با همین تراشه بود.

بهترین کانفیگ مک‌بوک پرو 14 اینچی M4 را می‌توان با 28 گیگابایت رم یک‌پارچه و یک ترابایت حافظه‌ی SSD خریداری کرد. هرچند ظرفیت رم کمی عجیب به‌نظر می‌رسد، اما واقعیت همین است. شاید برخی به این نکته اشاره کنند که مک‌های جدید تنها با رنگ مشکی به‌جای خاکستری عرضه می‌شوند، اما این موضوع تنها در مورد مدل ۱۶ اینچی صدق می‌کند. مدل ۱۴ اینچی با تراشه‌های M3، M3 Pro و M3 Max همچنان با رنگ‌های خاکستری و نقره‌ای دردسترس خواهد بود. گفته می‌شود اپل قصد دارد درتاریخ یکم نوامبر از محصولات جدید رونمایی کند، بنابراین برای اطلاع از جزئیات بیشتر باید تا آن زمان منتظر بمانیم.