امروز قصد داریم نگاهی به ویژگی‌های برتر هواوی میت XT آلتیمیت داشته باشیم که این دستگاه را تبدیل به موفقیتی بزرگ برای چینی‌ها کرد.

به تازگی، سامسونگ عذرخواهی بابت مشکلات اخیر منتشر کرده و بالاخره نقص خود در زمینه‌های عملکردی را تایید کرد. این مسئله باعث شد که غول کره‌ای، به دنبال ورود به حوزه‌های جدید تکنولوژی، همچون گوشی‌های سه بار تاشو کند و تبدیل به رقیبی برای شرکت هواوی شود. به تازگی، هواوی اولین گوشی سه‌بار تاشوی جهان را معرفی کرد که ترکیبی از جدیدترین و انقلابی‌ترین تکنولوژی‌ها و ویژگی‌هایی تصورنشدنی و کاربردی است. در حال حاضر، این گوشی که با نام هواوی میت XT آلتیمیت شناخته می‌شود، فقط در بازار چین عرضه شده اما هواوی تایید کرد که به زودی آن را در بازارهای جهانی نیز عرضه می‌کند تا علاقمندان از کشورهای دیگر نیز بتوانند به این محصول دسترسی داشته باشند.

همانطور که می‌دانید، در حال حاضر سامسونگ پرچم صنعت گوشی‌های تاشو را در دست دارد اما موفقیت فوق‌العاده هواوی با گوشی جدیدش، نشان داد که سامسونگ نیز راهی برای پیشرفت در این زمینه دارد. به همین دلیل، قصد داریم نگاهی به ویژگی‌های برتر هواوی میت XT آلتیمیت داشته باشیم که سامسونگ می‌تواند در محصولات آینده خود از آنان استفاده و دستگاه‌های خوب خود را به بهترین تبدیل کند.

تکنولوژی تاشوی پیشرفته و انقلابی

گوشی انقلابی هواوی، به کمک تکنولوژی تاشوی بسیار پیشرفته‌ای دارد، استحکام بسیار بالا و کارایی عالی برای چنین دستگاه‌هایی به ارمغان آورده است. یکی از مهم‌ترین نوآوری‌های این محصول، استفاده از لولایی محکم و پیشرفته است که هم باعث می‌شود تا کردن گوشی ساده‌تر شود و هم عمر بسیار بالایی نیز دارد. برخلاف سایر رقبا، تاشوی هواوی کوچک‌ترین مشکلی در صفحه نمایش از خود نشان نمی‌دهد و به همین دلیل، تجربه‌ای منحصر به فرد به کاربر ارائه می‌دهد.

سامسونگ که با سری گلکسی زد به یکی از مهم‌ترین مهره‌های این صنعت تبدیل شده، می‌تواند از هواوی در زمینه لولا درس بگیرد و با پیشرفت در تولید آن، صفحه نمایش بهتر با استحکام بالاتری تقدیم کند. درست است که صفحه نمایش تاشوهای سامسونگ کیفیتی عالی دارند اما قطعاً استفاده از لولایی بهتر که راحت‌تر خم شده و چندان صفحه نمایش را نیز با مشکل روبرو نمی‌کند، تجربه کاربران را بسیار بهبود می‌بخشد. استفاده از استراتژی‌های هواوی در محصولات آینده، می‌تواند جایگاه سامسونگ در صنعت گوشی‌های تاشو را محکم‌تر از پیش کند.

ویژگی‌های برتر هواوی میت XT آلتیمیت

باتری بزرگ‌تر با تکنولوژی شارژ سریع

عمر باتری همچنان یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خرید یک گوشی از سوی کاربران است که از جمله ویژگی‌های برتر هواوی میت XT آلتیمیت است. دستگاه نوآورانه هواوی از یک باتری 5600 میلی‌آمپرساعتی با شارژر سیمی سریع 66 واتی و شارژ بی‌سیم سریع 50 واتی استفاده می‌کند که باعث می‌شود کاربران نیاز کمتری به شارژ کردن گوشی داشته باشند و از طرف دیگر، پروسه شارژ شدن نیز کمترین وقت را نیاز داشته باشد.

سری گلکسی زد سامسونگ که در طی چند سال اخیر عرضه شدند، متاسفانه در زمینه باتری عملکرد چندان درخشانی نداشته‌اند. حداکثر ظرفیت باتری آنان برابر با 4400 میلی‌آمپرساعت بوده و از شارژرهای 25 واتی سیمی و 15 واتی وایرلس استفاده می‌کردند. گلکسی زد فولد 7 که برای سال آینده برنامه‌ریزی شده، نیاز است در این زمینه با ارتقایی ویژه روبرو شود و ظرفیت باتری خود را افزایش دهد تا از رقبا عقب نیوفتد. اگر در آینده نیز این شرکت بخواهد دستگاهی با قابلیت سه بار تا شدن بسازد، قطعاً باید باتری بزرگی در آن لحاظ کند.

سیستم دوربین کارآمد و باکیفیت

یکی دیگر از ویژگی‌های برتر هواوی میت XT آلتیمیت استفاده از دوربین‌هایی قدرتمند و تواناست. هواوی در این گوشی سه بار تاشو، از سه دوربین با لنز Leica استفاده کرده که از جمله آنان می‌توان به دوربینی 50 مگاپیکسلی به عنوان لنز اصل، یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق‌عریض و یک دوربین 12 مگاپیکسلی تله‌فوتوی پریسکوپی اشاره کرد. شاید نتوان این سیستم دوربین را عالی و بی‌رقیب نامید اما به طور قطع، امکان ثبت تصاویری تماشایی و خوب را به کاربر می‌دهد.

دوربین گوشی‌های سامسونگ معمولاً اکثر اوقات راضی‌کننده بوده و از این نظر این غول کره‌ای عالی عمل کرده است اما حتی در این زمینه نیز می‌تواند درس‌هایی از هواوی بگیرد. برای مثال، هیچ‌کدام از گوشی‌های تاشوی سامسونگ لنز تله‌فوتوی پریسکوپی که قابلیت زوم اوپتیکال خیره‌کننده‌ای ارائه می‌دهد را ندارند و همین باعث می‌شود رقبا بتوانند حداقل در این زمینه، جلو بیوفتند. اگر سامسونگ قصد تولید گوشی سه بار تاشو داشته باشد، نیاز است از این لنز جدید و کاربردی نیز استفاده کند. استفاده از تکنیک‌های پیشرفته عکس‌برداری در دوربین نیز می‌تواند مشکلاتی چون عملکرد ضعیف در نور کم، بازه دینامیک و کیفیت کلی عکس را تا حد واضحی افزایش دهد. بدین ترتیب، سامسونگ نیاز است که لنزهای مختلفی در اختیار کاربر قرار دهد و دست وی را در گرفتن عکس‌های مختلف از موقعیت‌های متنوع باز بگذارد.

بهبود قسمت نرم‌افزاری و رابط کاربری

سیستم عامل جدید هواوی، یعنی HarmonyOS دقیقاً مختص به گوشی‌های تاشو تولید شده است. به کمک این سیستم عامل، استفاده روان و راحت از اپلیکیشن‌های مختلف ممکن شده و علاوه بر آن، چیدمان صفحه و آیکون‌ها نیز دقیقاً مختص به چنین دستگاه‎‌های تاشویی عرضه شده است. سامسونگ نیز تلاش کرده رابط کاربری خود یعنی One UI را برای دستگاه‌های تاشویش بهبود ببخشد اما می‌تواند در زمینه‌هایی چون مولتی‌تسکینگ و همگام‌سازی اپلیکیشن‌ها از سیستم عامل HarmonyOS درس بگیرد و این راه و روش را پیش ببرد.

Huawei Mate XT Ultimate product

خلق اکوسیستمی یکپارچه

یکی دیگر از برترین ویژگی‌های هواوی میت XT آلتیمیت، همگام‌سازی بی‌نقص آن با سایر محصولات هواوی از قبیل گوشی‌ها، لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و گجت‌های پوشیدنی اشاره کرد. این همگام‌سازی اجازه اشتراک‌گذاری آسان فایل‌های مختلف، همگام کردن اعلان‌ها و… را می‎‌دهد و باعث می‌شود کارتان را بر روی سیستم‌های مختلفی بدون حتی یک ثانیه توقف یا دردسر، ادامه دهید و با مشکل روبرو نشوید.

سامسونگ نیز در طی سالیان تلاش کرده که همگام‌سازی واضحی در بین دستگاه‌های گلکسی خود انجام دهد اما هنوز هم فضا برای بهبودی بیشتر دارد. همگام‌سازی یکپارچه میان دستگاه‌های گلکسی سامسونگ، لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و گجت‌های پوشیدنی باعث می‌شود تجربه کاربران بهبود یابد و راحت‌تر شود. این وجه نیز گزینه‌ای عالی برای درس گرفتن سامسونگ از هواوی است که رابط کاربری یکپارچه‌ای خلق کند و تجربه‌ای منحصر به فرد تقدیم کاربرانش کند.

واضح است که هواوی میت XT آلتیمیت عملکرد راضی‌کننده‌ای انجام داده و بهتر است سامسونگ نیز از برخی نوآوری‌های واضح آن درس گرفته و استفاده کند تا همچنان بتواند جایگاه خود به عنوان رهبر این بازار پیشرفته و دائم در حال تحول را حفظ کند. تا به این لحظه، می‌توانیم مطمئن باشیم که گوشی‌های تاشو آینده‌ای روشن و تضمین شده دارند و موفق شدند نظر اکثر شرکت‎‌ها را خود جلب کنند. سامسونگ و هواوی، قطعاً دو مهره مهم در این آینده درخشان خواهند بود که با محصولات خلاقانه خود، صنعت تکنولوژی را به چالش می‌کشند.