۹۵ میلیون دلار غرامت برای اپل

۹۵ میلیون دلار غرامت در نظر گرفته شده و اپل به پرداخت آن  به دلیل شکایت از طریق کلاس AppleCare رضایت داده است.

در تاریخ ۳۰ ژوئن سال جاری، اپل سرانجام به یک دعوای دسته‌جمعی در مورد تبلیغات دروغین سرویس AppleCare خود رسیدگی کرد. این شکایت در سال ۲۰۱۶ آغاز شد و از آن زمان تا کنون سه جلسه میانجیگری را پشت سر گذاشته است تا سرانجام در چهارمین جلسه به توافق رسید. در نتیجه، این شرکت با پرداخت ۹۵ میلیون دلار موافقت کرد تا کل کار به پایان برسد.

شاکیان استدلال کردند که سرویس AppleCare اپل در تبلیغات خود گمراه‌کننده است زیرا به‌وضوح بیان می کند که اگر iPhone یا iPad دچار آسیب تصادفی یا نقص سخت افزاری شود، باید تعویض یا تعمیر شود. و در صورت جایگزینی، محصول باید “از نظر عملکرد و قابلیت اطمینان معادل جدید” باشد. با این حال، به نظر می رسد که اپل با سخت افزار بازسازی شده جایگزین آن‌هایی می‌شود و به همین دلیل شاکیان استدلال می‌کنند که اپل در تبلیغات دروغین گناهکار است.

 

وکلای اپل می‌گویند که شاکیان نمی‌توانند ثابت کنند که مشکلات گزارش شده در مورد سخت‌افزار ناشی از قطعات مرمت شده است و “معادل جدید” لزوماً به این معنی نیست که در واقع جدید است.

 

کاربرانی که برای اقدام کلاس ثبت‌نام کرده‌اند، کسانی هستند که از خدمات AppleCare و AppleCare+ پس از ۲۰ جولای ۲۰۱۲ استفاده کردند و مدت‌زمان کلاس تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ تمدید شد.