تعدادی از مهندسان اخراجی از اسپیس ایکس با زدن اتهام جنسی به ایلان ماسک ادعا می‌کنند در شرکت‌های تحت مدیریت او آزار و اذیت جنسی وجود دارد.

پس از انتشار گزارشی مربوط به سوء رفتار جنسی مدیرعامل تسلا، در روزنامه وال استریت ژورنال، به‌نظر می‌رسد این تاجر میلیاردر وارد یک دوره بحرانی شده است. این روزنامه گزارشش را براساس مصاحبه‌های گسترده و بررسی اسناد مختلف نوشته که نشان از رفتارهای نگران کننده این فرد در جهت نادیده گرفتن حد و مرزهاست. گزارش مذکور ادعا می‌کند که ماسک روابط صمیمانه‌ای را با بعضی از کارمندان زن در شرکتش برقرار کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به ارتباطش با یک کارآموز سابق و یک مهندس خانم اشاره کرد.

از سوی دیگر هشت مهندس که شامل چهار زن و چهار مرد می‌شوند طی شکایتی ادعا کردند که طی سال 2022 با نگارش نامه‌ای به دلیل رفتارهای نامناسب ایلان ماسک او را مورد انتقاد قرار دادند که این نامه باعث اخراج غیرقانونی آنها از اسپیس ایکس شده است. در متن دادخواست این هشت نفر آمده است که رفتارهای ماسک باعث ایجاد یک فرهنگ سازمانی نابه‌هنجار در رابطه با آزارهای جنسی زنان شده است. اما اسپیس ایکس با دفاع از موضع خود و همچنین رد این اتهامات گفته است نامه مذکور باعث اختلال در کار کارمندان شده است. نکته دیگر اینکه مدیران و کارمندان سابق شرکت‌های تحت مدیریت ماسک بارها گزارش کرده‌اند که سبک رهبری او به‌گونه‌ای است که در آن به‌‌طور موثر به شکایات رسیدگی نمی‌شود.

مجموعه کارمندان اسپیس ایکس ایلان ماسک احتمالاً مشکلات جدی برای او ایجاد خواهد کرد

علاوه بر اتهام های جنسی به ایلان ماسک موارد دیگری در گزارش ذکر شده که شامل نگرانی‌های مطرح شده درمورد مصرف مواد مخدر توسط این فرد از جمله کوکائین، ال اس دی و اکستازی است. هرچند که ایلان ماسک هیچ‌گاه خودش به طور مستقیم به این ادعاها پاسخ نداده است اما باوجود این، وکیل ماسک می‌گوید که مدیرعامل تسلا مدام در معرض آزمایش‌های تصادفی موادمخدر قرار می‌گیرد و هرگز دراین مورد شکست نخورده است.