گوگل با به‌کارگیری هوش مصنوعی جمینای در سری گوشی‌های پیکسل 9، تجربه‌ای جادویی و فراتر از انتظار را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

صفحه اصلی گوگل‌پلی با شعار «Don’t miss the magic» و #MadeByGoogle در شبکه‌های اجتماعی داغ می‌گوید کاربران باید منتظر جادوی اصلی مولد هوش مصنوعی جمینای برای سری گوشی‌های پیکسل 9 و سایر ورچمداران این کمپانی باشند! برخلاف سال گذشته، تیزر و دعوت‌نامه‌ رویداد به‌صراحت به هوش مصنوعی جمینای اشاره دارد و می‌گوید این مولد تجربیات جادویی به‌ارمغان می‌آورد.

گوگل می‌گوید مولد هوش مصنوعی Gemini می‌تواند قابلیت‌های آینده‌نگرانه را به‌نظر می‌رسد با تکنولوژی امروز غیرقابل انجام به‌نظر می‌رسند را به‌سادگی انجام می‌دهد! تاکنون، گوگل سه قابلیت جدید را تحت‌عنوان «Magical» معرفی کرده که دو مورد مرتبط‌با Google Photos و ویژگی سوم درخصوص Google Messages است.

با نگاهی به محصولات درحال توسعه‌ گوگل، به‌نظر می‌رسد قابلیت جمینای لایو (Gemini Live) محتمل‌ترین گزینه برای برآورده کردن ویژگی‌های جادویی در سری پیکسل 9 باشد. به‌عبارتی‌دقیق‌تر، Gemini Live روشی برای داشتن «گفت‌وگوهای طبیعی‌تر» با هوش مصنوعی جمینای خواهد بود. فناوری پیشرفته‌ تشخیص گفتار به‌عنوان قابلیتی برای صحبت با سرعت دلخواه یا قطع کردن مکالمه برای پرسیدن سوالات توضیحی ذکر شده‌است.

احساس گفت‌وگو با یک انسان واقعی با امکان انتخاب از 10 صدای مختلف می‌تواند به‌شکل قابل‌توجهی کاربران را شگفت‌زده کرده و آن‌ها را به‌کارگیری بیشتر از جیمنای، به‌خصوص برای افرادی که با چت‌بات‌های متنی آشنا نیستند، وسوسه کند. جالب‌ترین جنبه‌ Gemini Live در گوشی‌های پیکسل 9 عملکرد فوق‌العاده جهت همگام‌سازی با نمایشگرها و اسپیکرهای هوشمند است.

علاوه‌براین، قابلیت‌های دوربین با پروژه‌ی آسترا (Project Astra) در راه استو به کاربران اجازه می‌دهد با اشاره به اشیا سوال‌هایی را مطرح کنند. هدف گوگل از ساخت دستیار هوش مصنوعی برای دنیای واقعی آن‌است‌که ازطریق اشاره با تلفن همراه به یک شی و افزودن پرسش صوتی، جواب سوال‌ها را به‌راحتی دریافت کرد. با‌این‌حال، زمان‌بندی گوگل برای عرضه Project Astra تقریبا اواخر سال 2024 میلادی خواهد بود و نباید انتظار معرفی آن‌را همراه‌با سری پیکسل 9 داشته باشیم.

قابلیت Ask Photos فوق‌العاده برای کاربران جالب خواهد بود و تنها با جمینای کار می‌کند؛ عرضه این ویژگی در برنامه گوگل فوتوز روی پیکسل 9 بسیار منطقی خواهد بود. قابلیت موردنظر اساسا کتابخانه‌ عکس و ویدئو شما را به‌مخزنی از دانش درمورد خودتان تبدیل می‌کند تا در زندگی شخصی بسیار کاربردی‌تر باشد.

ازآنجایی‌که گوشی‌های پیکسل به رابط‌کاربری و نرم‌افزاری بهینه معروف هستند، ما به قابلیت‌های جدید دوربین نیز نیاز داریم که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به Zoom Enhance اشاره کرد؛ قابلیت موردنظر در کنفرانس سال گذشته معرفی شد، اما هنوز در پیکسل 8 پرو وجود ندارد. دراین‌مرحله، گوگل به‌خوبی می‌تواند آن‌را به‌عنوان قابلیت برجسته‌ پیکسل 9 پرو تبلیغ کرده تا سطح فروش را بیشتر کند.