اوایل سال جاری، یوتیوب شروع به آزمایش پنهان کردن تعداد دیسلایک «گزینه پسندیده نشدن» ویدیوها کرد تا به کاهش حملات پسندیده نشدن به سازندگان محتوا در سراسر پلتفرم کمک کند، و پس از تجزیه و تحلیل در ماه جولای، یوتیوب شاهد کاهش این رفتار بود، بنابراین این شرکت اعلام کرده است که گزینه عدم پسندیدن روی همه ویدیوها در سراسر پلتفرم را پنهان خواهد کرد.

اما این به این معنا نیست که نمی‌توانید ویدیویی را دوست نداشته باشید، زیرا همچنان می‌توانید از دکمه نپسندیدن برای تنظیم پیشنهادات یوتیوب استفاده کنید. تعداد نپسندیدن‌هایی که یک ویدیو دریافت می‌کند اکنون برای سازندگان و تولید کنندگان محتوای یوتیوب که می‌توانند در استودیوی YouTube به آن دسترسی داشته باشند خصوصی خواهد بود.

یوتیوب می‌گوید که با پنهان کردن تعداد نپسندیدن، می‌خواهد “محیطی محترمانه و قابل پیشرفت ایجاد کند که در آن تولید کنندگان محتوا فرصت موفقیت و احساس امنیت برای ابراز وجود و تلاش برای بهتر شدن داشته باشند. ” و این تنها یکی از اقداماتی است که این پلتفرم مشهور برای حمایت از کاربرانش انجام می‌دهد.

ممکن است فکر کنید که تعداد «پسندیده نشدن» در یک ویدیو مفید و موثر است زیرا به بینندگان کمک می‌کند تا تشخیص دهند که آیا این ویدیو ارزش دیدن دارد یا خیر. با این حال، یوتیوب می‌گوید که تحقیقات آن بدون توجه به اینکه آیا کاربران می‌توانند تعداد دفعات پسندیدن را ببینند یا خیر، تفاوت قابل توجهی در بینندگان پیدا نکرده است.

پرطرفدارترین ویدیوی YouTube در حال حاضر Rewind 2018 YouTube است که ۳ میلیون لایک و ۱۹ میلیون دیلایک دارد. اما چیزی نمانده تا این اعداد برای صاحبان حساب کاربری، خصوصی شوند زیرا یوتیوب شروع به پنهان کردن تدریجی تعداد عدم پسندیدن در سراسر پلتفرم کرده است و فقط برای صاحبان حساب کاربری قابل نمایش است.