بیایید در اینجا صادق باشیم، تلفن های پیکسل گوگل به نوعی بدنام هستند چون کاربران دراستفاده های اولیه خود با مشکلات زیادی رو به رو شده اند. در واقع در سال‌های اخیر به یک الگوی رفتاری در صنعت تبدیل شدهه و به یک پیش‌گویی خودساز  تبدیل شده است. پیکسل ۶ و ۶ پرو جدید براق نیز از این قاعده مستثنی نیستند. زمان زیادی از راه اندازی آن ها نگذشته بود که اولین گزارش ها از رنگ سبز صفحه نمایش، سوسو زدن و حفره های عجیب و غریب شروع شده و به سرعت افزایش یافتند.

توضیحات اولیه

اکنون در یک وضعیت نسبتاً جدید و هنوزهم در حال توسعه، برخی از کاربران گزارش داده‌اند که تلفن‌های پیکسل آن‌ها به‌طور تصادفی با افراد موجود در فهرست مخاطبین تماس برقرار می‌کنند. می توانید برخی از بازگویی های دست اول را در این تاپیک ردیت بخوانید. ما در حال بررسی چند منبع اطلاعاتی در مورد این موضوع بوده‌ایم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا وضعیت را خلاصه کنیم، اگرچه برخی گزارش‌ها هنوز پراکنده و کمی گیج‌کننده هستند.

به نظر می رسد اکثر منابع موافق هستند که  تماس ها در واقع توسط Google Assistant انجام می شود. گویا دستیار گوگل به اشتباه صداهایی با مضمون تماس با یکی از مخاطبین را تشخیص می دهد و تماس ها را برقرار می کند.

برخی از کاربران گزارش داده‌اند که این اتفاق در حالی رخ داده است که دستیار گوگل در گوشی، به زبانی که  با آن نا آشنا است صحبت می‌کند. این موضوع قطعا یک مشکل قابل درک است.با این حال، بیشتر گزارش‌های برجسته یک محیط ساکت را توصیف می‌کنند، حتی در نیمه‌شب در حالی که کاربر در خواب است.

برخی از کاربرانی که این مشکل را تجربه کرده‌اند، سابقه فعالیت گوگل را در حساب‌‌های خود بررسی کرده‌اند. حتی بایگانی را نیز چک کرده اند تا موارد ضبط شده توسط دستیار گوگل را بررسی کنند. اما متوجه شده اند هیچ دستور صوتی برای برقرار کردن تماس با کسی داده نشده است و حتی هیچ صدایی شبیه به این مضمون شنیده نشده است.  بنابراین، به وضوح مشخص است که این موضوع یک مشکل مهم است.

ادامه توضیحات

وب سایت ۹to5Google خود برخی از موارد عجیب و غریب را تجربه کرده‌ است  آن‌ها موفق به بازسازی رفتار خاص دستیار گوگل شده‌اند که به احتمال بسیار زیاد، این موضوع را را بیش از پیش روشن می‌کنند.

در ویدیویی مشخص شده است که دستیار گاهی اوقات در تفسیر اولین دستوری که پس از باز کردن قفل گوشی داده می شود، دچار مشکل می شود. پردازش زمان زیادی طول می کشد و اغلب اوقات یک دستور تماس با یک نام تصادفی از لیست مخاطبین کاربران به عنوان پیش فرض در نظر گرفته می‌شود.

جالب توجه است که راه اندازی مجدد دستگاه گاهی اوقات مشکل را به طور موقت برطرف می کند. برخی دیگر از کاربران حدس می‌زنند که بروز این مشکل، به دلیل وجود سوابق داده‌ها یا حافظه پنهان دستگاه است که عملکرد دستیار گوگل را به هم می‌زند. سوابق داده ها نیز احتمالا از از یک نسخه پشتیبانی شده دستگاه قبلی کاربر است.

راه حلی برای رفع مشکل؟

بخش کوچک آخر این معما بیشتر توضیح می دهد که چرا این اتفاق برای تلفن های پیکسل قفل شده در یک اتاق ساکت رخ می دهد. . ظاهرا این مسئله به گزینه پاسخ‌های دستیار در صفحه قفل (لاک اسکرین) مربوط می‌شود. به این معنی که تلفن همیشه به جمله Hey Google گوش می‌دهد. به اشتباه آن را شناسایی می‌کند و سپس مشکل بروز اولین باگ پس از باز کردن دستگله را که در بالا توضیح داده شد، انجام می‌دهد. یک راه حل موقت برای این مشکل، غیر فعال سازی پاسخ‌های دستیار گوگل در صفحه قفل دستگاه است.

پیکسل

برخی از گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که این باگ حتی زمانی رخ داده است که میکروفون تلفن از کلید حریم خصوصی در سایه اعلان خاموش شده است. این به آن معنا است که یا این اشکال در واقع به ورودی میکروفون ربطی ندارد یا اینکه گوگل تنظیمات حریم خصوصی خود را نادیده می‌گیرد؟ در هر صورت اصلا اتفاق خوشایندی نیست.

نظر یکی از کاربران توییتر:

من فقط دستیار گوگل را روشن کردم و چیزی نگفتم. بعد از چند ثانیه، دستیار صوتی می‌خواست به جیمز زنگ بزند و حتی از من انتخاب بین شماره موبایل یا شماره دفتر کار را پرسید. اگر فقط یک شماره وجود داشت، تا الان با جیمز تماس گرفته بود. این مورد قطعی است. یعنی چیزی دستیار را فعال می‌کند، سپس تصمیم می‌گیرد که به تنهایی با کسی تماس بگیرد.

در هر صورت، حداقل بر خلاف بسیاری از مسائل دیگر، به نظر می رسد که این یکی مربوط به سخت افزار نیست و از این رو در دراز مدت  کمتر نگران کننده بنظر می رسد. در واقع، ما حتی برخی از گزارش‌هایی را خواندیم که دستگاه‌های قدیمی‌تر نیز این باگ را تجربه کرده‌اند. همچنین، ظاهراً گوگل از قبل “از این مشکل آگاه است” و “در حال کار بر روی یک اصلاح فوری” است. بنابراین شنیدن آن خوب است.

 

منبع مطلب