آلفابت به تازگی گزارش مالی سه ماهه خود را منتشر کرده است و نتایج بهتر از انتظار تحلیلگران است. فروش سالانه ۴۱ درصد افزایش یافت و به ۶۵٫۱ میلیارد دلار رسید، در حالی که سود بین ژانویه و سپتامبر نزدیک به ۱۹ میلیارد دلار (یا ۲۷٫۹۹ دلار به ازای هر سهم) بود که بیش از انتظارات ۲۴٫۰۸ دلار برای هر سهم بود.

 

توضیحات اولیه

 

بیشترین درآمد حاصل از تبلیغات گوگل است، با ۵۳٫۱ میلیارد دلار که  شامل بخش جستجوی گوگل، تبلیغات یوتیوب و شبکه گوگل است. به گفته فیلیپ شیندلر، مدیر ارشد کسب و کار در گوگل، مصرف کنندگان به سمت خرید دیجیتال روی می آورند و این روند همچنان باقی می ماند.

 

روث پورات، مدیر مالی آلفابت در تماسی با تحلیلگران اعلام کرد که ویژگی‌های جدید مربوط به حریم خصوصی، تاثیر متوسطی بر درآمدهای یوتیوب داشته‌اند. وی همچنین افزود تمرکز بر حریم خصوصی، یکی از موضوعات اصلی است که به صورت پیوسته به آن توجه نشان می‌دهند.

 

شرکت‌ها و تبلیغ‌کنندگان نیز هزینه کمتری می‌کنند، زیرا در بحبوحه مشکلات زنجیره تامین در سرتاسر جهان در تلاش برای نگه داشتن کارکنان و انبار کردن قفسه‌ها هستند. اما به گفته شیندلر، گوگل تنها در تبلیغات خودرو تحت تاثیر قرار گرفت.

 

ادامه بررسی ها

 

  • سود هر سهم (EPS): ۲۷.۹۹ دلار در مقایسه با پیش‌بینی ۲۳.۴۸ دلار
  • درآمد: ۶۵.۱۲ میلیارد دلار در مقابل ۶۳.۳۴ میلیارد دلار پیش بینی شده
  • درآمد حاصل از تبلیغات یوتیوب: ۷.۲ میلیارد دلار در مقابل ۷.۴ میلیارد دلار مورد انتظار
  • درآمد فضای ابری گوگل:  ۴.۹۹ میلیارد دلار در مقابل ۵.۰۷ میلیارد دلار مورد انتظار
  • هزینه های جذب ترافیک (TAC): ۱۱.۵۰ میلیارد دلار در مقابل ۱۱.۱۶ میلیارد دلار مورد انتظار

گفته شده است براساس این گزارش، درآمد حاصل از تبلیغات گوگل حدود ۴۳ درصد افزایش یافته و به ۵۳.۱۳ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که در همین مدت مشابه در سال قبل درآمد حاصل از تبلیغات گوگل ۳۷.۱ میلیارد دلار گزارش شده بود.

 

منبع:

https://www.gsmarena.com/google_parent_company_reports_betterthanexpected_q3_results-news-51598.php