بدون شک حالا بازار تبلت به اندازه گذشته سودآور نیست. درواقع اینگونه به نظر می‌رسد که هر سال میزان فروش تبلت‌ها در مقایسه با سال قبل‌تر از آن بیشتر کاهش پیدا می‌کند. بسیاری از کمپانی‌های تولیدکننده بزرگ حالا دیگر در بازار تبلت غیرفعال هستند و گفته می‌شود که روند پیوسته کاهش در فروش تبلت‌ها به آغاز عرضه گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگر بزرگ وابسته است. با ورود گوشی‌های هوشمند ۶ اینچی به بازار به نظر می‌رسد که فضای کافی در اختیار ما کاربران قرار گرفته است و دیگر نیازی به تبلت در ابعاد کمی بزرگتر نداریم. بر اساس آخرین گزارش از مؤسسه Strategy Analytics، بازار جهانی تبلت در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ نرخ کاهش سالانه ۴ درصد داشته است. بازار جهانی تبلت در این سه ماهه تنها ۳۸٫۲ میلیون دستگاه تبلت هوشمند به فروش رسانده است.

با توجه به این گزارش معتبر، در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ میزان فروش تبلت‌های آمازون با نرخ سالانه ۱۴۱ درصد افزایش داشته است. آمازون به لطف اکوسیستم قدرتمند و قیمت پایین فروش، ۱۴ درصد از سهم بازار را در دست دارد. این غول تکنولوژی همچنین تبلت‌های جدیدی هم به بازار عرضه کرده که باعث شده است نرخ فروش را افزایش دهد. بدین ترتیب باید بگوییم که آمازون حداقل در سه ماهه سوم سال جاری میلادی توانست دومین تولیدکننده جهانی تبلت شناخته شود. و اما جایگاه نخست بدون رقابت سنگینی همچنان در چنگ اپل قرار دارد.

بر اساس گزارش Strategy Analytics، ۵ تولیدکننده برتر دنیا در زمینه تولید تبلت و با توجه به سهم از بازار به ترتیب اپل (۲۶٫۵ درصد)، آمازون (۱۳٫۹ درصد)، سامسونگ (۱۳٫۲ درصد)، هوآوی (۸٫۱ درصد) و لنوو (۶٫۶ درصد) هستند.

تبلت-قیمت تبلت-گوشی-قیمت-گوشی-علاالدین-پاساژ-علاالدین