طبق  گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران،بیدخام، سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت:«با توجه به این که صورتحساب تلفن ثابت در دوره‌های یک ماهه صادر می‌شود ضروری است برای جلوگیری از یک طرفه شدن خطوط تلفن، مبالغ صورتحساب به صورت ماهانه و در مهلت زمانی تعیین شده از طریق سامانه تلفنی ۲۰۰۰ یا سایت شرکت مخابرات ایران و همچنین از طریق تلفن همراه با کد دستوری ستاره ۲۰۲۰ مربع پرداخت شود.»

و در ادامه افزود : «چنانچه قبض پایان یک دوره بیش از ۲۰ هزار تومان باشد یا این که در دو دوره متوالی مبلغ صورتحساب کمتر از ۲۰ هزار تومان باشد و ما شاهد پرداخت نکردن صورتحساب در این دو شرایط باشیم تلفن به صورت یکطرفه قطع می‌شود.»

بیدخام در پاسخ به سوالاتی از قبیل وصل تلفن بدون مراجعه حضوری و همچنین پیامک صورتحساب مشترکین تشریح کرد:«در صورتی که به علت پرداخت نکردن بدهی، خط تلفن مشترک، یکطرفه یا قطع شده است برای تسریع در روند اتصال مجدد بهتر است مبلغ صورتحساب را از طریق سامانه تلفنی ۲۰۰۰ پرداخت کنند تا تلفن مشترک خودکار وصل شود.»

و همچنین درمورد اینکه برای بعضی مشترکان پیامک صورتحساب تارسال نمی شود:«چون در سامانه مخابرات، تلفن همراه برخی مشترکان درج نشده است این اتفاق می‌افتد و ما درخواست می‌کنیم افراد با مراجعه به کد دستوری ستاره ۲۰۲۰ مربع، تلفن همراه خود را وارد کنند تا صورتحساب ماهانه به آنها ارسال شود.»