دادگاه آمریکا مردی را که قفل تلفن های مشتریان AT&T را هک میکرد به ۱۲ سال زندان محکوم کرد!

قاضی نام این کار متهم را جنایت طولانی مدت سایبری وحشتناک نامید.

بر اساس اعلامیه DOJ ، در سال ۲۰۱۲ ، محمد فهد ، شهروند پاکستانی و گرانادایی ، از طریق فیس بوک با یک کارمند AT&T تماس گرفت و به او “مبالغ قابل توجهی پول” پیشنهاد داد تا به او کمک کند قفل مخفیانه تلفن های AT&T را باز کند و مشتریان را از شر پرداختهای اقساطی و AT&T راحت کند.

به گفته DOJ ، فهد از نام مستعار فرانک ژانگ استفاده کرد

به گفته DOJ ، فهد از نام مستعار فرانک ژانگ استفاده کرد و کارمند AT&T را متقاعد کرد تا سایر کارمندان را در مرکز تماس خود در Bothell ، واشنگتن استخدام کند تا در  اجرایی کردن این طرح مفصل کمک کنند. فهد به کارکنان AT&T دستور داد تا کسب و کارهای جعلی و حساب های بانکی جعلی برای دریافت پرداخت راه اندازی کنند و فاکتورهای ساختگی برای واریز به حساب های جعلی ایجاد کنند تا به نظر برسد که پول مبادله شده و پرداخت قانونی است.

با این حال ، در سال ۲۰۱۳ ، AT&T سیستمی را ایجاد کرد که قفل کردن شماره های منحصر به فرد IMEI تلفن را برای کارکنان فهد دشوار کرد ، بنابراین طبق گفته DOJ ، او یک توسعه دهنده را برای طراحی نرم افزلرهای مخرب که می توانند بر روی سیستم کامپیوتری AT & T نصب شوند ، استخدام کرد. ظاهراً این امکان به او اجازه می دهد قفل تلفن های بیشتری را باز کند و این کار را با کارایی بیشتری انجام دهد. DOJ گفت که کارکنان AT&T که با فهد کار می کردند به او کمک کردند تا به اطلاعات مربوط به سیستم های آن ها و اعتبار سایر کارکنان دسترسی پیدا کنند و به راحتی نرم افزار های مخرب را فعال کنند.

فهد در هنگ کنگ در سال ۲۰۱۸ دستگیر شد

تجزیه و تحلیل قانونی توسط AT&T نشان داد که فهد و کارکنانش بیش از ۱٫۹ میلیون تلفن را با کلاهبرداری هک کرده اند که بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای شرکت هزینه داشته است. فهد در هنگ کنگ در سال ۲۰۱۸ دستگیر شد و در سال ۲۰۱۹ به آمریکا تحویل داده شد. او در سپتامبر ۲۰۲۰ به دلیل توطئه برای ارتکاب تقلب در دادگاه اعتراف کرد.

 

و در نهایت از انتشار DOJ مشخص نیست که آیا کسی غیر از AT&T در نتیجه این طرح آسیب دیده است یا خیر. هیچ اشاره ای به خرابی تلفن های مشتریان یا دسترسی به داده های شخصی وجود ندارد.