سرعت شارژ آیفون‌ 16 به 45 وات رسید و استانداردهای شارژ گوشی‌های هوشمند را به کلی متحول کرد.

تاکنون، گوشی‌های آیفون در مقایسه با رقبای خود، سرعت شارژ باتری پایین‌تری داشتند. همیشه این سوال وجود داشت که اپل به‌طور عمدی این محدودیت را برای افزایش طول عمر باتری اعمال کرده است یا اینکه به دلیل کندی در پذیرش استانداردهای جدید، از رقبا عقب مانده است.

اما خبر خوب اینجاست که با معرفی آیفون 16، این وضعیت تغییر کرده است. براساس آخرین اطلاعاتی که از گواهی‌های رسمی منتشر شده، آیفون‌های جدید قادر خواهند بود تا با سرعت 45 وات شارژ شوند. این بدان معناست که آیفون 16 می‌تواند نسبت به نسل قبلی، یعنی آیفون 15 که حداکثر از شارژ 30 واتی پشتیبانی می‌کرد، تا 50 درصد سریع‌تر شارژ شود. با این ارتقاء، آیفون 16 حالا می‌تواند در رقابت سرعت شارژ با گوشی‌های پرچمدار اندرویدی مانند گلکسی S24 سامسونگ قرار بگیرد.

یک مرکز گواهی کیفیت در چین، مشخصات فنی شارژ آیفون 16 را منتشر کرده است. طبق این اطلاعات، تمام مدل‌های آیفون 16 از طریق پورت USB-C می‌توانند با ولتاژ 5 تا 15 ولت و جریان 3 آمپر شارژ شوند که در نهایت به توان 45 وات می‌رسد. این اولین باری است که اپل از چنین سرعت شارژ بالایی در محصولاتش پشتیبانی می‌کند.

سرعت شارژ آیفون ۱۶

همانطورکه می‌دانید، آیفون‌های 15 حتی با بهترین شارژرها، از سرعت شارژ 29 وات فراتر نمی‌روند. اما خبر خوب اینجاست که آیفون‌های 16 به طور قابل‌توجهی سریع‌تر شارژ می‌شوند و می‌توانند تا 45 وات توان دریافت کنند. این یعنی باتری آن‌ها خیلی زودتر پر می‌شود و شما می‌توانید کمتر منتظر بمانید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید شایعات قبلی سرعت شارژ آیفون 16 را کمتر از این پیش‌بینی کرده بودند. همچنین، گفته می‌شد که مدل‌های پرو این سری از شارژ بی‌سیم 20 واتی هم پشتیبانی می‌کنند.

اما چرا اپل در مراسم معرفی آیفون 16 به این موضوع اشاره نکرد؟ شاید به این دلیل که می‌ترسید نشان دهد که در زمینه سرعت شارژ کمی عقب مانده است. زیرا رقبا مدتی است که گوشی‌هایی با شارژ بسیار سریع تولید می‌کنند. حالا سوال اصلی اینجاست که آیا این افزایش سرعت شارژ، به باتری آیفون 16 آسیبی می‌زند یا نه؟ باید منتظر ماند و دید که آیا این سرعت شارژ بالا، طول عمر باتری را کاهش می‌دهد یا خیر.