چند سال است که سامسونگ در بخش ساعت‌های هوشمند هم فعالیت می‌کند. این کمپانی کره‌ای در مقایسه با سایر رقیبانش که از پلتفرم کوالکام Snapdragon Wear و Google WearOS استفاده می‌کنند، همچنان از پردازنده‌های اگزینوس ساخته خودش و همچنین نرم افزار Tizen OS برای گجت‌های پوشیدنی‌اش بهره می‌گیرد. این کمپانی سازنده مسیر فعالیت خود را متفاوت طی می‌کند و در مقایسه توانسته است مانند کمپانی اپل و ساعت‌های هوشمند اپل واچ آن در این مسیر موفق ظاهر شود. همچنین این غول تکنولوژی در حال توسعه ساعت هوشمندی برای معرفی و عرضه در سال ۲۰۲۰ است. پیش از این شایعه‌ها به احتمال معرفی ساعت هوشمندی تحت عنوان Galaxy Watch 2 اشاره کرده بودند اما حالا تازه‌ترین اسناد از مجوز صادرشده نشان می‌دهد که ساعت هوشمند آینده سامسونگ Galaxy Watch 3 نامگذاری می‌شود.

بدین ترتیب خبری از گجتی به نام Galaxy Watch 2 نیست اما هنوز نمی‌دانیم که علتش دقیقا چیست. ساعت هوشمند آینده این برند در حال حاضر توانسته است از چند رگولاتوری متعدد مجوزهایی را دریافت کند. این فهرست مجوزها شامل FCC، NRRA کره جنوبی و NBTC تایلند می‌شود. به همین خاطر معتقدیم که در آینده نزدیک شاهد رونمایی رسمی از آن خواهیم بود. بر اساس مندرجات درون آخرین و تازه‌ترین مجوز صادرشده، ساعت هوشمند Galaxy Watch 3 با شناسه SM-R855F توسعه یافته و قطر صفحه آن ۴۱ میلی متر است. البته سامسونگ یک نسخه دیگر هم با قطر ۴۵ میلی متر ارائه خواهد کرد. علاوه بر این، Galaxy Watch 3 با امکان ارتباطی سلولی WCDMA و LTE طراحی می‌شود. صفحه پشتیبانی زنده هم در وبسایت سامسونگ کره جنوبی برای دو شناسه SM-R840 و SM-R850 در دسترس قرار گرفته است.

ساعت هوشمند- گجت پوشیدنی- علاالدین-پاساژ علاالدین

اما چرا سامسونگ ساعت هوشمند Galaxy Watch 2 را لغو کرد؟

ظاهرا سامسونگ قصد دارد کاری کند که ساعت هوشمند تازه‌اش با ساعت هوشمندی که سال گذشته تحت عنوان Galaxy Active 2 معرفی شد، تفاوت داشته باشد. ساعت هوشمند جدید Galaxy Watch 3 قطعا پیشرفته‌تر است و مشخصات فنی سطح بالاتری هم دارد و به همین خاطر سامسونگ می‌خواهد تلاش کند تا کاربران به اشتباه آن را نسلی سطح پایین‌تر از ساعت سال گذشته قلمداد نکنند. همچنین در صورتی که این ساعت جدید تحت عنوان Galaxy Watch 2 معرفی شود، ممکن است که کاربران انگیزه‌ای برای تبدیل گجت فعلی خود به آن نداشته باشند.

سامسونگ پیش از این هم استراتژی مشابهی را در معرفی نسل جدید محصولات خود اجرا کرده است. آیا گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۷ را به یاد دارید؟ این گوشی درواقع جانشین گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۵ بود.