زیربرندسازی واژه‌ای است که شاید تا چند وقت پیش کمتر با آن آشنایی داشتیم. اما امروزه با وجود برندهای آسیایی تلفن‌همراه، دوست‌داران فناوری اطلاعات حتما با این واژه آشنایی کامل دارند.

در اقع زیربرند هر برند وظیفه‌ی مشخصی دارد؛ به عنوان مثال می‌توان زیربرند آنر برای برند هواوی را به یک نحوی راهکاری برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه برند اصلی، یعنی هواوی، دانست. اما تقریبا تمام زیربرندها این وظیفه را دارند که با زیربرند رقیب، رقابت مستقیمی داشته باشند.

یکی از تنگاتنگ‌ترین این رقابت‌ها، بین Redmi و Realme دو زیربرند شیاومی و اپو برقرار است. Realme اخیرا محصول جدید خود یعنی Realme X را معرفی کرد. موبایلی با مشخصاتی شبیه یک پرچم‌دار با قیمت تنها ۲۱۷ دلار!

اما نکته جالب اینجاست که Redmi نیز بیکار ننشسته است و قرار است گوشی K20 خود را با مشخصات مشابه محصول رقیب و دقیقا با همان قیمت عرضه کند؛ یعنی ۲۱۷ دلار!

رقابت‌های این چنینی بین زیربرندهایی که محصولات به صرفه عرضه می‌کنند، در نهایت به سود مشتریان خواهد بود و بیشترین نفع از این فضا رقابتی را مصرف‌کننده می‌برد. هرچند گفته می‌شود اشتراکات بازار هدف زیربرندها با برند اصلی خودشان اخیرا موجب شده است فروش محصولات برند اصلی دچار مشکل شود.