ردیابی اشعه با  Exynos 2200

ردیابی اشعه با شتاب سخت‌افزاری چند سال پیش بر روی پردازنده‌های گرافیکی رومیزی ظاهر شد، این بخشی از کنسول‌های نسل فعلی است و سال آینده بر روی تلفن‌های هوشمند عرضه می شود. پردازنده گرافیکی Exynos 2200 سامسونگ بر اساس معماری RDNA 2 AMD است و پشتیبانی از ردیابی اشعه را حفظ می کند  و از GPU های رومیزی و لپ تاپ استفاده می‌کند.

ردیابی اشعه یک شبیه‌سازی فیزیکی دقیق از نحوه برخورد نور از اجسام است، بنابراین در مقایسه با روش سنتی روشنگری مدل‌های سه‌بعدی، انعکاس‌های واقع‌گرایانه‌تری ایجاد می‌کند. ردیابی ری از نظر محاسباتی گران است، بنابراین استفاده از آن در بازی‌ها نیاز به پشتیبانی سخت‌افزاری برای دستیابی به عملکرد واقعی دارد.

 

GPU همچنین از Variable Rate Shading پشتیبانی می‌کند، که به آن اجازه می دهد برخی از اشیاء (به عنوان مثال شخصیت پخش کننده) را با کیفیت بالاتری نسبت به سایرین (مانند محاسبه بافت و رنگ برای پس زمینه با وضوح یک چهارم) ارائه دهد.

انتظار می رود پردازنده گرافیکی Exynos 2200 تا ۳۰ درصد سریعتر از پردازنده گرافیکی برتر مالی باشد، که باید آن را کمی جلوتر از Mali-G710 آینده نیز قرار دهد. عملکرد نهایی بستگی به سرعت کلاک دارد که سامسونگ می تواند با طراحی تراشه نهایی به آن برسد.

 

RDNA 2 در کارت های گرافیک Radeon RX 6000، کنسول های PlayStation 5 و Xbox Series S/X (با برخی تغییرات)، APU در داخل Steam Deck استفاده می شود و حتی سیستم سرگرمی خودروهای جدید تسلا مدل S و X را نیز تغذیه می کند.