اینستاگرام

بر اساس اخبار منتشر شده،اینستاگرام که به عنوان موتور رشد فیس بوک شناخته می شود ، به طور جدی برای حفظ و جذب نوجوانان مبارزه کرده است

وقتی اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ به یک میلیارد کاربر رسید ، مارک زاکربرگ ، مدیر عامل فیس بوک ، آن را “یک موفقیت شگفت انگیز” نامید. این برنامه اشتراک گذاری عکس که متعلق به فیس بوک است ، مورد استقبال گسترده جوانان قرار گرفت و به عنوان موتور رشد شبکه اجتماعی مورد استقبال قرار گرفت.

از دست دادن مخاطبان جوان

اما حتی در حالی که آقای زاکربرگ از اینستاگرام تمجید می کرد ، طبق یک ارائه بازاریابی در سال ۲۰۱۸ ، از  این برنامه به طور خصوصی از دست دادن کاربران نوجوان در این شبکه اجتماعی رابه عنوان “تهدید جدی” ابراز کرد.

اسناد داخلی اینستاگرام

بر اساس اسناد داخلی اینستاگرام که توسط نیویورک تایمز به دست آمده است ، در سال گذشته این موضوع فوریت بیشتری پیدا کرده بود. یک یادداشت استراتژی از اکتبر گذشته ، که یک برنامه بازاریابی برای امسال ارائه کرده بود ، می گوید: “اگر ما پای نوجوانان را در ایالات متحده از دست بدهیم ، خط اصلی مخاطبان را از دست می دهیم.”

بازاریابی

در مواجهه با این تهدید ، اینستاگرام به فکر جدی فرو رفت. با شروع از سال ۲۰۱۸ ، تقریباً کل بودجه بازاریابی سالانه جهانی خود را – که امسال ۳۹۰ میلیون دلار تعیین شده است – بر اساس اسناد برنامه ریزی و افرادی که مستقیماً در این فرایند دخیل هستند ، عمدتا از طریق تبلیغات دیجیتالی برای نوجوانان در نظر گرفته است. بازاریابان می گویند تمرکز بسیار منحصر به فرد بر روی گروه سنی محدود بسیار غیر معمول است ، اگرچه هزینه نهایی فراتر از نوجوانان بوده و شامل والدین و جوانان آنها می شود.

اسناد اینستاگرام

اسناد اینستاگرام ، که قبلاً گزارش نشده بود ، عصبانیت و ترس شرکت را آشکار می کند زیرا در پشت صحنه با حفظ ، و جذب کاربران جوان مبارزه کرده است. با وجود اینکه اینستاگرام به عنوان یکی از جواهرات تاج فیس بوک اعلام شد ، برای جلب توجه نوجوانان به اقدامات خارق العاده ای روی آورد. این به ویژه بر مقوله ای به نام “دبیرستان اولیه” تأکید کرد ، که آن را در رده سنی ۱۳ تا ۱۵ سال طبقه بندی کرد

فیسبوک

هر گونه لغزش توسط اینستاگرام می تواند عواقب بزرگتری برای فیس بوک داشته باشد. بر اساس اسناد ، این شبکه اجتماعی امیدوار بود که اینستاگرام جوانان بیشتری را به همه برنامه های خود ترغیب کند و پایگاه قدیمی کاربران فیس بوک را پر کند. اما اسناد همچنین نشان می دهد که فیس بوک از آن زمان آرزوهای تبدیل شدن به مقصد نوجوانان را کنار گذاشته است ، همانطور که اینستاگرام به طور فزاینده ای در مورد نحوه برقراری ارتباط با مخاطبان جوان بحث کرده است.

در خطر بودن

افشاگری ها نشان می دهد که چقدر فیس بوک در خطر است تا به اعتراضات کنگره و مردم در مورد تأثیرات اینستاگرام بر سلامت روانی کاربران بپردازد. طبق اسناد جداگانه ای از افشاگر فیس بوک ، فرانسیس هاوگن ، که وال استریت ژورنال آن را منتشر کرده است ، فیس بوک می داند که برخی از دختران نوجوان هنگام استفاده از اینستاگرام احساس بدتری در مورد تصویر بدن خود داشته اند. خانم هاوگن در جلسه سنا در ماه جاری شهادت داد که فیس بوک عمداً افراد ، از جمله کودکان را به خدمات خود وصل کرده است.

ترس اینستاگرام

ترس اینستاگرام  برای از دست دادن کاربران جوان همچنین نشان می دهد که صنعت اینترنت چقدر به آنها جایزه می دهد – و توجه آنها حتی برای برنامه ای که خود جوان است چقدر گریزان است. عمر اینستاگرام که فیس بوک در سال ۲۰۱۲ خریداری کرده کمتر از ۱۲ سال سن دارد. این برنامه تعداد زیادی نوجوان دارد ، اما رقبایی مانند TikTok ، برنامه ویدیویی متعلق به چینی ها و Snapchat ، برنامه پیام رسانی زودگذر ، همچنان به دنبال آن هستند.