اینستاگرام پس از مدت ها بخش تبلیغات را به Reels اضافه کرد. این بخش که با الگوبرداری از تیک‌تاک پیاده‌سازی شده و مشابه ویدیوهای معمولی خواهند بود و با زمان حداکثر ۳۰ ثانیه بین ویدیوهای عادی نمایش داده می‌شوند. از امروز در سراسر دنیا میزبان تبلیغات می‌شود.

تبلیغات بخش Reels که اینستاگرام از امروز آن‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد برچسب کوچکی بعنوان Sponsored دارند که زیر نام سرویس تبلیغاتی نوشته می‌شود. اینستاگرام تبلیغات ریلز را از ماه آوریل در چهار کشور آغاز کرد. فیسبوک با این اقدام استراتژی جدی‌تری را برای تبلیغات در نظر گرفته و علاوه بر ریلز، تا چند روز دیگر در اپلیکیشن‌های آکیلس کوئست هم تبلیغات را به نمایش خواهد گذاشت.

اینستاگرام اعلام نکرده که تعداد نمایش تبلیغات ریلز برای هر فرد چقدر خواهد بود. این سیستم ظاهرا بر اساس نحوه استفاده کاربر از خود اینستاگرام تصمیم می‌گیرد که چند تبلیغ را به فرد نمایش دهد. طبق گفته این شرکت، قرار است بازخورد کاربران درباره تبلیغات ریلز را بررسی کند و عملکرد تجاری این تبلیغات را ارزیابی کند. رئیس اینستاگرام، «آدام موسری» در ماه ژانویه گفته بود که بخش ریلز در حال رشد است اما شرکت هنوز از این بخش رضایت کافی ندارد. ریلز در حال حاضر در بیش از ۸۰ کشور در دسترس است. سرویس ریلز تابستان پارسال آغاز به کار کرد و هنوز آماری درباره وضعیت عملکرد آن منتشر نشده است.

این شرکت هنوز هیچ ابزار یا قالبی هم در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار نداده تا بتوانند کار با بخش تبلیغات ریلز را شروع کنند و برای این بخش تبلیغ بسازند. این شرکت احتمالا فرض کرده که همه سیستم‌های تبلیغاتی از قبل ابزارهای لازم برای ایجاد تبلیغات عمودی را دارند.