اپل همیشه از موقعیت قدرتمندی در ایالات متحده برخوردار بوده است و آخرین گزارش از سوی Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) نشان داد که بیش از ۹۰ درصد از کاربران آیفون به این برند وفادار هستند. برای مقایسه، کمتر از ۷۰ درصد از کاربران سامسونگ یک گوشی جدید را از همان شرکت خریداری می کنند.

 

وفاداری به برند به توضیح روند در کل سهام کمک می کند. اپل بالاترین وفاداری به برند را دارد که به عنوان درصد مشتریانی که آیفون جدیدی از اپل خریداری می‌کنند، اندازه‌گیری می‌شود که گوشی هوشمند قبلی آن نیز آیفون بود.

 

این گزارش می گوید آیفون ۴۳ درصد از فروش گوشی های هوشمند در ایالات متحده را در سه سال گذشته به خود اختصاص داده است. سامسونگ که در رتبه دوم قرار دارد ۳۱ درصد از فروش را به خود اختصاص داده است.

 

CIRP اشاره کرد که بخش بزرگی از آن یکپارچگی عمودی است که به این معنی است که اپل تنها شرکتی است که دستگاه‌های iOS را تولید می‌کند. در مقایسه، کاربران اندروید به راحتی می توانند از یک سازنده به سازنده دیگر حرکت کنند و در عین حال ویژگی های مورد علاقه خود را حفظ کنند. در واقع درصد سامسونگ بسیار بالا است زیرا مشتریان آمریکایی انتخاب‌های متنوعی ندارند، تقریباً هیچ یک از مارک‌های چینی در ایالات متحده به فروش نمی‌رسند و به ال‌جی و موتورولا اجازه می‌دهند مانند روزهای خوب گذشته در نمودار ظاهر شوند.

 

منبع:

https://www.gsmarena.com/cirp_over_90_of_apple_users_in_the_us_remain_loyal_to_the_company-news-51637.php