برنامه ال‌جی برای فروش آیفون در بهترین فروشگاه‌های خود پس از اعتراض عمومی ​​کنسل شد. دولت کره جنوبی سیاستی را در نظر گرفته‌است که هدف آن محافظت از خرده‌فروشان کوچک است و از این طریق غول‌هایی مانند سامسونگ و ال جی از فروش محصولات رقیب در فروشگاه‌های خودشان جلوگیری می‌کنند.

آن‌ها نگرانند که اگر چنین شود، این مکان‌های خرده فروشی بزرگ، مشتریان را از مکان‌های کوچکتر دور می‌کند.

البته سامسونگ هم با این طرح موافق نبود زیرا می‌ترسید که دسترسی گسترده و آسان به گوشی‌های آیفون، سهم بازار داخلی گوشی‌های ۵G سامسونگ را تهدید کند. ال‌جی بیش از ۴۰۰ فروشگاه برتر در سراسر کشور دارد.

LG نیز نگرانی‌های داخلی خودش را دارد؛ فروش محصولات اپل، امکانات و نیروی انسانی را از محصولات ال‌جی دور می‌کند. همچنین تصور می‌کند که فروش گوشی‌های هوشمند بر فروش لوازم خانگی نیز تأثیر می‌گذارد (به ویژه مواردی که ویژگی‌های هوشمند آنها به یک سیستم عامل خاص متصل است) ، بنابراین از دست دادن فروش گوشی می‌تواند به سایر مشاغل آسیب برساند این مسئله، LG و Samsung را نگران کرده است.

در حالی که ال‌جی می‌خواست محصولات اپل را در بهترین فروشگاه‌های خود داشته باشد، کوپرتینو تلاش می‌کرد این معامله فقط ۲۰۰ فروشگاه را تحت پوشش قرار دهد. گفته می‌شود که ال‌جی آموزش کارمندان خود که آماده فروش محصولات اپل (از جمله آیپد و ساعت اپل) بودند را متوقف کرده است. مشخص نیست که تکلیف این طرح پس از شیوع کرونا چه خواهد شد؛ در حال حاضر LG این تعلیق را موقت اعلام کرده است.