اینستاگرام در حال کار روی ابزار جدیدی برای کمک به تولیدکنندگان محتوا در درآمدزایی از این شبکه اجتماعی است. این پلتفرم ابزارهای جدیدی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد تا با رسیدن به اهداف مدنظر این شرکت امکان کسب درآمد را فراهم کند.

مارک زاکربرگ در اولین رویداد Creator Week گفت  تولیدکنندگان محتوا با این طرح می‌توانند از اینستاگرام پول دریافت کنند. کاربران این شبکه اجتماعی نیز با فروش مجموعه‌ای از بج‌ها (Badges) می‌توانند جایزه بگیرند. این جوایز در فیسبوک از طریق Stars Challenges ارائه می‌شود که در ازای انجام برخی کارها به تولیدکنندگان محتوا پول می‌دهد. اکنون اینستاگرام به تولیدکنندگان و فروشندگان محصول اجازه می‌دهد فروشگاه‌هایشان را به پروفایل اینستاگرام خود متصل کنند. زاکربرگ قبلا به قابلیت «لینک فروشگاه» اشاره کرده بود، اما حالا از قطعی شدن و عرضه آن خبر داده است.

زاکربرگ می‌گوید: ما معتقدیم که شما باید در ازای ارزشی که برای طرفداران خود و در مجموع همه کاربران ایجاد می‌کنید، پاداش بگیرید. او همچنین درباره دریافت کمیسیون فروش محصولات نیز اطلاعات جدیدی داده است. در این طرح، برندها می‌توانند روی محصولاتی که در اینستاگرام می‌فروشند نرخ کمیسیون تعیین کنند. این ویژگی به‌زودی برای تعداد کوچکی از کاربران و کسب و کارهای آمریکایی راه‌اندازی می‌شود.

زاکربرگ قبلا گفته بود این شبکه های اجتماعی نیاز به تولیدکنندگانی دارند که بتوانند شبکه‌های اجتماعی را به محلی جذاب‌تر برای تعداد وسیعی از کاربران تبدیل کنند. پیش از این تلاش زیادی برای درآمد زایی مولدین محتوا نکرده بود اما الان با رقابت پرشوری که شبکه‌های اجتماعی با هم دیگر دارند و به محتوای جذاب نیاز دارند  به تکاپو افتاده‌اند تا تولیدکنندگان محتوا را در پلتفرم خود حفظ کنند.

مدیر عامل فیسبوک در در رویداد Creator Week تاکید کرده بود که عملکرد بهتری نسبت به اپل خواهد داشت و کارمزد کمتری از تولید کنندگان محتوا خواهد گرفت.